Пресконференция по проект „Читалището – мост към училището“ беше проведена на 22.02.2010 г.

На 22.02.2010 г . в НЧ „Напредък 1869“ бе организирана и се проведе пресконференция по повод информиране на общественонстта за дейностите  по  Проект „Читалището – мост към училище”, който е финансиран по схема за безвъзмездна помощ на Оперативна програма „Развитие на човешки ресурси“ 2007-2013, съфинансирана от Европейския Социален Фонд и Република България.

Стойността на проекта е  83 160 лв.

Период е 12 месеца от 13 октомври 2009 до 12 октомври 2010 г.

ВОДЕЩА ОРГАНИЦАЗИЯ: НЧ „Напредък 1869” Горна Оряховица

Партньори : 320 ученици от  на възраст от 7 до 13  години от ОУ „Иван Вазов” и ОУ „Св. Св. Кирил и Методий” от гр. Горна Оряховица

На срещата с журналисти от местните медии : в-к „Устрем“, в-к „Седмицата“, в-к „Янтра днес“, в-к „Борба“ и кабелна телевизия „Видеосат“ Велико Търново пристваха и

Ръководител на проект: Атанас Йорданов Петров

Координатор: Ваня Дончева Недева

Счетоводител: Стефка Георгиева Събева

както и

Членове на екип за мониторинг:

за ОУ „ Иван Вазов” – Владимир Събев

за ОУ „Св. Св. Кирил и Методий – Пенка Даскова

и осемте ръководители на дейности, заложени в проекта,а именно:

Група за детски и популярни песни – ръководител Аделина Колева

Занятия в Студио „Ритмична гимнастика и джаз танци“ – ръководител Соня Георгиева

Занятия в Състав „Модерен балет“ – ръководител Калинка Генова

Занятия в Ателие „Приложно изкуство” – ръководител Десислава Хаджигеоргиева

Занятия в Театрална школа – ръководител Симеон Христов

Занятия в Танцов фолклорен състав“– ръководител Петър Петърчев

Занятия в Секция „Екотуризъм и опазване на околната среда“ –

За ОУ „Св. Св. Кирил и Методий” – Юлия Гутева

За ОУ „ Иван Вазов” – Елка Маркова

Координаторът на проекта Ваня Недева обобощи направеното до момента:

Организирани и проведени 5 работни срещи, изработване на план-програми и дневници от ръководителите по дейности, изменен план за действие по проекта и съставяне на график за провеждане на занятията.

Дейностите изпълняваме в сроковете, заложени в плана за действие, все още не получили 20 % авансово плащане, които сме поискали в средата на октомври 2009 г.

Проведени са  анкети за проучване на потребностите на децата, и са съставени присъствени списъци на децата, целева група по проекта.

Осъществени множество екопоходи с цел почистване на районите, посещение в Община Г. Оряховица и запознаване с проект за модернизиране на парка в кв.  „Пролет” и др.

Дейностите са с продължителност до края на проекта, съвместно ще се представи концерт за 1 юни и концерт за 15 септември.

Ателие „Приложно изкуство” организира изложба в читалището на коледни картички, календари, хартиени макети, валентинки и др.

Предстои изложба за 1 март на мартенички , изложба базар за Великден и изложба за 15 септември – началото на учебната година

Разполагаме със богат снимков материал, които ще бъде основата на брошурите и листовките, които ще отпечетаме.

Родителите са информирани и запознати с целите и дейностите по проекта, дали са съгласието си децата им да посещават извънкласните и извънучилищните мероприятия, Поставени са информационни табели в читалището и училищата партньори , направени са поне две публикации в местни медии, предстоят изработване на тениски за участниците, брошури и листовки, както и публикации в интернет сайта на читалището.

Екипа за мониторинг провежда своите проверки и наблюдения в различните групи дейности, осъществена проверка на място от регионален координатор към Структурни фондаве на МОМН Даниела Ванкова, която е с преминала с много добър резултат.

Въпросите, които задаваха журналистите бяха свързани с закъсняващото авансово финансиране и какво би се получило ако забавянето се удължи. Отговора на г-н Петров, ръководител на проекта бе, че имаме устно обещание да си получим аванса до 24.02. /четвъртък/, но с този малък размер на авансовото плащане и неговото проточване във времето ще доведе до отпадане на дейности и незакупуването на материали, които в крайна сметка е най-важното, защото въпреки „възрожденския“ начин на работа на ръководителите на дейности и екипите се обезмислят целите, които са поставени:

  1. Да се създадат условия за физическото, интелектуално, артистично и личностно развитие на децата.
  2. Да се подпомогне социализацията на децата в ранна възраст и да се спомогне за развитието на техните социални и комуникативни умения, чрез артистични форми и игра.

Г-жа Даскова и г-н Събев, директори на училищата партньори изразиха своето задоволство, че с децата от техните училища работят такива професионалисти, като ръководителите на школи при читалището и се надяват да няма финасови пречки за да осъществят започнатнатите дейности и да се постигнат заложените резултати.

Advertisements

Етикети: , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s


%d bloggers like this: